Monday, March 12, 2012

KeHiLanGan ADiK NuR NaDiRaH TeRjAwAb

.....Tersentap aku bila baca paper hari ni tentang kehilangan seorang kanak-kanak perempuan yang dilaporkan hilang awal bulan mac tahun ni..Selepas hampir seminggu kehilangannya, hari ni segalanya terjawab bila ada pihak menemui rangka manusia yang telah retung dibakar di ladang kelapa sawit..

AdiK NuR NaDiRaH

Hasil ujian DNA mendapati rangka yang dijumpai milik Adik Nur Nadirah..Ya Allah manusia semakin kejam..Manusia yang tak layak dipanggil manusia..Patut panggil Syaitan or B******G...Tergamak mereka bunuh dann bakar budak yang tak berdosa..yang tak tahu apa2..apa motif sebenar mereka..????

Ada sumber yang mengatakan nadirah hilang ketika ibunya asyik dengan facebook..sumber lain pulak kata nadirah teringin nk makan mee segera dan ibunya membiarkan nadirah pergi seorang diri..Kalau betul la sumber ni, pada pendapat aku,ibunya bleh dikatakan cuai dalam menjaga anak. Di usia 5 tahun nadirah dibiarkan ke kedai seorang diri. Kalau Allah dh bagi amanah (anak) jaga la dan hargai lah ia.

IBuBapa NaDiRaH




Entah kenapa aku terlebih emo bila dengar berita ni..mungkin disebabkan aku pun ada anak sdara sebaya adik nur nadirah..Sedikit sbanyak terkesan di jiwa aku. Aku harap sangat orang yang buat Nadirah akan mendapat balasan yang setimpal dengan perbuatannya.

....Al-Fatihah untuk adik Nur Nadirah......

No comments:

Post a Comment